Beker en inhaal bij de jeugd

29 oktober 2015 22:00

Bij de jeugd de laatste wedstrijden in de bekerpoule. De B junioren gingen op bezoek bij Luctor. Opvallend was het talrijke aantal bezoekers uit Nieuwdorp en Lewedorp. Leider Wilbert: "Zaterdag speelden we voor de beker uit tegen Luctor. Beide ploegen konden niet meer naar de volgende ronde in het bekertoernooi.

De wedstrijd begon goed voor ons, we hadden meerendeel van het balbezit en ook de kansen waren voor ons. Dit resulteerde dan ook al vrij snel in een voorsprong. Jesper maakte de 0-1 waarna Dylan al vrij snel de 0-2 maakte. Daarna gingen we ook gewoon goed door met goals scoren, Julian en Stan maakten voor rust nog de 0-3 en 0-4. Na rust pakten we weer op waar we mee bezig waren. Dit resulteerde in nog meer goals. De 0-5 kwam op naam van Roy, de 0-6 kwam van Stan en de 0-7 van Dylan. Luctor deed net voor tijd nog iets terug en scoorde de 1-7, dit werd ook de eindstand".

De C-junioren gingen richting Koewacht. vanwege de afwezigheid van Marjolein en Pieter am Elmar de taken over. En hoe! Het verslag: "Uitstekende eerste helft. Veel kansen via Jarmo op rechts, aantal werden verzuimt. Philip plaatst de bal netjes in de hoek 0-1. Dave Verhage haalt als laatste redmiddel de doorgebroken man neer, stopt daarna de penalty heel goed! Jarmo scoort 5 min later de 0-2. De spits van Koewacht omspeelt na een slechte opbouw Dave Verhage, Dillian was net op tijd d.m.v. een sliding op de doellijn.
Goed diepgestuurde Jarmo door Philip geeft een voorzet die door Koewacht in eigen doel wordt getrapt 0-3. Kuifje (Youri) scoort binnen 10 minuten 3 doelpunten 0-6. In de rust werden de mannen gewaarschuwd voor onderschatten, direct na aftrap scoort Koewacht de 1-6 en de 2-6. Jarmo scoort de 2-7 door indivuele actie. Door slecht uitverdedigen volgt de 3-7. Aan het einde trapt Jarmo een vrije trap prachtig in de kruising 3-8".
De C2 speelde thuis tegen SVD/Volharding en verloor met 10-0. Hopen dat motivatie en werklust de volgende keer wel aanwezig is. De D1 speelde doordeweeks en verloor van RCS. De tweede helft ging beter dan de 1e. De E1 ging richting Hoek. Patrick Hermes: Hoek/Philippine E1 - Lebo/svn E1 7-0 De tegenstander was fysiek sterker en in de eerste helft resulteerde dat in 5 doelpunten. Na rust aan beide kanten goede doelpogingen. Helaas gingen ze er bij ons niet in. Eindstand 7-0.
De E2 speelde thuis tegen Nieuwland. John vd Klooster:"Lebo/SVN/Bors E2-Nieuwland E3 Rust 1-7, Eindstand 4-12. De eerste 10 minuten waren we teveel onder de indruk van de veel grotere tegenstanders (allemaal 2e jaars). Het fysieke/tactische verschil qua leeftijd is de laatste weken wel vaak een frustratie voor de meeste spelers.
Ondanks dat herstelden we ons goed en was de keeper van de tegenstander ook nog degene die de ballen bovengemiddeld tegenhield waardoor we de aansluiting niet konden maken. In de eerste helft scoorde Kaja eindelijk onze eerste goal nadat River en Kaja diverse keren alleen voor de keeper hadden gestaan. Daarna scoorde Sieb de 2e goal.
De 3e was voor River en de 4e was wederom voor Kaja. Na weken zonder passie te hebben gespeeld was het vandaag ondanks de nederlaag een goede leerzame wedstrijd. De F1 verloor met grote cijfers van Graauw.

Bron: John de Jager