MZVC 4 - Nieuwdorp 3

18 oktober 2015 21:45

Vandaag stond de uitwedstrijd tegen MZVC 4 op het programma. De vorige twee wedstrijden hadden ze gewonnen met de indrukwekkende doelcijfers van 17-2, we waren dus gewaarschuwd.

De scheidsrechter floot af, we konden beginnen. Net als de laatste weken kregen we meteen al diverse kansen, waar het in de vorige weken nog wel eens mis ging met de afwerking waren vandaag onze aanvallers wel direct trefzeker. Na een paar minuten ging Marius door op links, hij had een afgemeten voorzet op Coen Taal die dit buitenkansje niet onbenut liet, 0-1.
MZVC was nog niet van de schrik bekomen toen Steef op rechts de achterlijn haalde. Hij slingerde de bal voor de pot en Harm-Jan stond op de juiste plek om de 0-2 binnen te duiken. Na een kwartier spelen had Gert-Jan een afgemeten pass naar Corne, even aannemen en binnenschieten maar, 0-3. Een paar minuten later was het wederom Corne met een treffer 0-4.
Hierna was het de beurt aan MZVC. De rechter middenvelder werd diep gestuurd en hij schoot de bal onhoudbaar achter doelman Frank van de Bliek. MZVC geloofde na deze treffer in een ommekeer en zette alles op alles om het de Nieuwdorp defensie zo moeilijk mogelijk te maken. De 2-4 bleef echter uit. Zo’n 10 minuten voor rust veroverde Ralf Kole de bal op de eigen 16 meter, rende naar voren en stopte hier niet meer mee, en schoot de 1-5 achter de MZVC-doelman.
Dit werd de ruststand.

Na de rust ging MZVC op zoek naar een aansluitingstreffer en zette ons vast op eigen helft. In de eerste 10 minuten na rust sleepte doelman Frank er ons doorheen met een aantal mooie reddingen. Na een tijdje kregen we weer grip op de wedstrijd en was het geloof bij MZVC wel weggezakt.
Ralf passeerde twee verdedigers, legde de bal breed naar Coen Taal, en de 1-6 stond op het bord.
Even later ging Kevin goed door op links en gaf een afgemeten voorzet die door Mark Heijstek werd binnengeknikt. Vlak voor tijd nog een corner van Steef, chaos in de MZVC defensie. De bal rolde voor de voeten van Corne die verwoestend uithaalde en zo de 1-8 eindstand op het scorebord zette.

Al met al een uitstekende prestatie met ook nog eens goed voetbal. Volgende week komt koploper VCK 5 op bezoek, altijd lastig.

Bron: Ralf Kole