Nieuwdorp - Oostkapelle

17 oktober 2015 21:45

Om niet meer averij op te lopen ten aanzien van andere ploegen, diende er wel gewon-nen te worden van Oostkapelle, dat met drie punten meer boven Nieuwdorp stond. Uiteindelijk lukte het Nieuwdorp om thuis Oostkapelle de drie punten te ontfutselen. Maar dat ging niet zonder slag of stoot.
Na een minuut stilte, i.v.m. het overlijden van Adriaan Pieter (Arjean) La Grand, ging de wedstrijd Nieuwdorp-Oostkapelle van start.

Het werd uiteindelijk een pittig duel tussen twee elftallen die beslist niet wilden verliezen. Er werd op het scherpst van de snede gespeeld en af en toe liepen de emoties wat hoog op. De eerste helft waren beide ploegen aan elkaar gewaagd. Nieuwdorp en Oostkapelle voetbalden voor wat zij waard waren en beide teams kregen kansen om de score te openen. Een schot van Martijn de Goffau eindigde in de handen van de Oostkapelle keeper en een kopballetje van Arjan Pattenier maakte Ruud la Grand onschadelijk.

Na negentien minuten spelen en een steekballetje van Niels Mulder op Janick van As, scoorde laatstgenoemde, als een biljarter, via beide palen 1-0. Een minuut later was er een opstootje en dat kostte Tilde Rotte van Oostkapelle een rode kaart, zodat Oostkapelle met tien man verder moest. Na dit “incident” ging de wedstrijd tot de rust aardig op en neer. Er waren kansen voor zowel Oostkapelle als Nieuwdorp, maar de ruststand werd 1-0.

Na de thee kwam Oostkapelle furieus uit de startblokken om zo snel mogelijk de 1-1 te kunnen maken. Nieuwdorp moest het nu van de counter hebben. Een schot van Janick net buiten de “16” ging net naast in de 46e minuut. Oostkapelle probeerde aan te dringen door feller de duels aan te gaan, maar kregen geen grip op de Nieuwdorpers.

Nadat in de 88e minuut een inzet van Oostkapelle op de paal achter de verbaasde Ruud la Grand kwam en het geen 1-1 werd, scoorde Nieuwdorp in dezelfde minuut 2-0. Een vlijmscherpe counter werd verzilverd door de ingevallen Stefan van de Klooster die onberispelijk binnen schoot. In blessuretijd, 92e minuut, maakte Jean Paul van As met een kopbal, na een voorzet van Martijn de Goffau, aan alle onzekerheid een eind, 3-0.

De punten waren binnen, mede dankzij de wedstrijdbal, dit keer geschonken door Koeriersbedrijf Rooze.

Bron: René van der Vliet