Nieuwdorp - Zaamslag

3 oktober 2015 22:00

De wedstrijd Nieuwdorp-Zaamslag eindigde in 3-4. Drie punten voor de tegenstander, terwijl met een beetje geluk, vanmiddag voor Nieuwdorp er een gelijkspel in zat.
Maar voetbal blijft voetbal en het balletje kan raar rollen om maar een cliché te gebruiken.

Onder een lekker herfstzonnetje en, hoe toevallig, met een wedstrijdbal geschonken door Maros BBQ Zeeland, kregen de toeschouwers een rommelig kwartiertje in de eerste helft voorgeschoteld. Zowel Nieuwdorp als Zaamslag konden hun draai niet echt vinden. Toen beide ploegen orde op zaken hadden gesteld, kwam er een mooie kans voor Nieuwdorp. Helaas zag Niels Mulder zijn kopbal net over het doel gaan.
Zaamslag daarentegen was wel trefzeker. In de 27e minuut wat gerommel in de achterhoede van de Nieuwdorpers en dat betekende 0-1. Na deze tegenvaller wilde het voetballend nog niet echt lukken bij Nieuwdorp, maar de rust werd gehaald met een 0-1 stand in het voordeel van Zaamslag.

De tweede helft liet een feller Nieuwdorp zien op jacht naar de gelijkmaker. Beter voetballend dan in de eerste helft lukte het Stefan van de Klooster, na goed en sterk doorgaan, de gelijkmaker tegen de touwen te werken in de 52e minuut.

Maar de vreugde in het Nieuwdorpse kamp duurde maar twee minuten. De verdediging van Nieuwdorp zag er in de 54e minuut niet goed uit en Zaamslag profiteerde daarvan, 1-2. Het werd nog zorgelijker voor de thuisploeg. Zaamslag kwam in de 63e minuut op een 1-3 voorsprong en de wedstrijd leek gespeeld. Ware het niet dat Janick van As weer hoop bracht in de Nieuwdorpse harten door 2-3 te scoren.
Stefan van de Klooster maakte het feest helemaal compleet toen hij een kwartier voor het einde, via de paal de 3-3 aan liet tekenen. Na deze gelijkmaker bleven zowel Zaamslag als Nieuwdorp (sportief) vechten om de drie punten. Door een duwfout in de zestien meter van Nieuwdorp en de door Zaamslag benutte penalty, trok uiteindelijk, na 90 minuten, Zaamslag aan het langste eind en keerde, drie punten rijker, terug naar Zeeuwsch-Vlaanderen.

Eindstand Nieuwdorp-Zaamslag 3-4.

Bron: René van der Vliet