Nieuwdorp - Dauwendaele

27 september 2015 13:45

Helaas, de eerste nederlaag van dit seizoen is een feit. In een aardig duel verloren de mannen van trainer Huib Meerman thuis met 0-2 van het tot dan nog puntloze Dauwendaele.

Toch zag dat er in het begin van de wedstrijd niet naar uit. Een beter voetballend Nieuwdorp, met de wedstrijdbal geschonken door Sikkens Goes, zag in de eerste helft dat het “houtwerk”, in dit geval de paal, werd geraakt door Stefan, na een mooie combinatie met Janick.
Bovendien stond vanmiddag de keeper van de gasten diverse keren een doelpoging in de weg. Dauwendaele kreeg, door hard werken, ook wat kansen. Maar ook Ruud la Grand stond zijn mannetje, zeker na rust.Met de rust was de stand 0-1. Peter van Gorsel was de doelpuntenmaker na balverlies van Nieuwdorp aan de rechterkant.

De tweede helft probeerde Nieuwdorp jacht te maken op de gelijkmaker. Daardoor ontstonden er ook kansen voor de tegenpartij. Peter van Gorsel was wederom degene die kon scoren voor Dauwendaele dat gebeurde na een rommelige situatie voor het doel van Ruud, die overigens Nieuwdorp nog in de race hield doormiddel van een paar goede reddingen. Een schot van Kevin in de 71e minuut knalde op de paal uiteen, dat was het zelfde lot voor het afstandsschot van Stefan, zijn pegel raakte de lat.

Er werd hard gewerkt en een nederlaag was misschien niet nodig geweest, maar soms moet je ook geluk hebben dat de goal wel valt. Misschien volgende week thuis tegen Zaamslag.

Bron: René van der Vliet