Spui 4 - Nieuwdorp 3

13 september 2015 22:15

Na een lange zomerstop begon dan eindelijk ook de competitie weer voor het derde. Met een aantal nieuwe mensen in de gelederen werd er afgereisd naar Spui. De wedstrijd was nog maar net begonnen toen Jochem de lat boven de Spui doelman testte.

Even later weer een goede kans voor Nieuwdorp, maar deze werd door de Spui doelman gekeerd. Halverwege de eerste helft mocht Spui een vrije trap nemen even buiten onze zestien meter. Via de kluts viel de bal voor een speler van Spui en deze aarzelde niet en schoot de 1-0 achter keeper Pieter van As. Een paar minuten later was het weer Spui met de volgende kans. Met een halve omhaal probeerde de spits van Spui om Pieter te verschalken, maar deze keer redde hij knap. Dit was het sein voor Nieuwdorp om er een schepje bovenop te gooien. Erik Otte begon aan een rush die eindigde in de zestien meter van Spui.
Daar werd hij gevloerd door een verdediger van Spui, penalty oordeelde de scheidsrechter. Jochem wist zich wel raad met dit buitenkansje, 1-1. De druk werd door Nieuwdorp verder opgevoerd en Spui moest zich beperken tot verdedigen. Een aantal gevaarlijke corners van Steef volgden maar dit leverde steeds net geen treffer op. Even later kreeg Jochem de bal aan de rechterkant, hij bereikte Ralf die geheel vrijstaand de 1-2 binnen kon tikken. Dit was tevens de ruststand.

In de rust zette Wesley de boel rigoureus om, 7 verse krachten verschenen binnen de lijnen. Corné en Mark Heijstek werden de twee nieuwe spitsen en zij zouden de doelpunten in de tweede helft netjes verdelen. Eerst was het de beurt aan Mark, die de verdediger van Spui dusdanig onder druk zette, dat zij samen de bal over de doellijn werkten, 1-3. Nieuwdorp ging steeds beter voetballen en Spui was niet bij machte om hier iets tegen te doen. Toen werd het tijd voor Corné, binnen een paar minuten scoorde hij 2x en was de wedstrijd wel gespeeld. In de allerlaatste minuut nog een prachtige aanval over veel schijven, Richard met een afgemeten voorzet die door Mark Heijstek werd ingekopt. De scheidrechter floot hierna af, eindstand 1-6. Het resultaat, 3 punten en meteen de koppositie!!

Volgende week komt Arendskerke 4 op bezoek.

Bron: Ralf Kole