Veere - Nieuwdorp (Beker)

26 augustus 2015 22:30

De toeschouwers, die schuilend onder hun paraplu naar de bekerwedstrijd Veere-Nieuwdorp keken en na een kwartier wedstrijd naar het scorebord keken, zullen wel gedacht hebben hoe het mogelijk was dat dat nog steeds een 0-0 stand aangaf.
Nieuwdorp was oppermachtig en kreeg, net als in de voorgaande wedstrijden, kans op kans om te scoren.

Er werd leuk gecombineerd, er werd geprobeerd om druk op de tegenstander te zetten zodat er diverse unieke kansen ontstonden. Maar zoals gezegd de bal ging niet tegen de Veerse touwen. Naargelang de eerste helft vorderde kreeg de thuisploeg iets meer vat op het spel en kwamen diverse keren gevaarlijk voor het Nieuwdorpse doel. Uiteindelijk floot scheidsrechter Jo-Annes de Bat bij een 0-0 ruststand de eerste helft af.

Na de thee kregen de toeschouwers langs de lijn een Veere te zien dat de score opende. Een uittrap van Ruud kwam bij een speler van Veere terecht, verdedigend werd er ook niet goed ingegrepen en de 1-0 was een feit. Ondanks aandringen van Nieuwdorp om de gelijkmaker de forceren, was het wederom Veere dat de score verdubbelde, 2-0.

Na de treffer werden, zoals vaker, de Nieuwdorpse ruggen gerecht en het was Roy de Smit die de aansluitingstreffer maakte, 2-1. Yannick van As zorgde niet lang daarna voorde gelijkmaker, 2-2. Veere probeerde er op het eind van de wedstrijd nog een overwinning uit te slepen, maar Ruud en zijn verdediging stond dat niet toe.

In de allerlaatste minuut van deze natte bekerwedstrijd kreeg Nieuwdorp een uitgelezen kans om de overwinning mee naar huis te nemen. Maar de toegekende strafschop, genomen door Frank, werd gestopt door de keeper van Veere. Na deze actie werd de wedstrijd meteen afgefloten. Eindstand Veere-Nieuwdorp 2-2.

Bron: René van der Vliet