Nieuwdorp - IJzendijke (Vriendsch)

8 augustus 2015 22:00

Na twee nederlagen tegen Kloetinge 2 en WHS, tijdens de voorbereiding op het seizoen 2015-2016, werd de derde oefenwedstrijd door Nieuwdorp thuis met 9-0 gewonnen van het in de zondag vierde klas uitkomende IJzendijke.

Nieuwdorp kreeg over de hele wedstrijd de ruimte om te voetballen en dat werd dan ook gedaan. Er werd goed gecombineerd, men toonde inzet en men dicteerde het spel. Niet dat er achterover geleund kon worden, want IJzendijke loerde op een kans.                                                                 De eerste helft was IJzendijke sporadisch in de buurt van het Nieuwdorpse doel te vinden. Nieuwdorp echter benutte al in de 6e minuut een kans. Roy de Smit was de doelpuntenmaker. Nieuwdorp hield de druk op de tegenstander en Martijn de Goffau verdubbelde in de 19e minuut de stand. Dat de ruststand 5-0 werd, was te danken aan Roderiek Gakeer. In een tijdbestek van enkele minuten scoorde hij een hattrick.

De tweede helft liet Nieuwdorp de  teugels wat vieren. Maar er werd wel geconcentreerd gevoetbald. De voor keeper Ruud la Grand ingekomen Leon de Goffau had het iets drukker dan zijn voorganger, maar bekwaam werd de nul gehouden.

Na rust scoorde Bart Otte nummer zes voor nieuwdorp en daarmee was de koek nog niet op.

Of het een eigen doelpunt van IJzendijke was, of dat Martijn de Goffau de zevende maakte zal in het ongewisse blijven, maar het doelpunt telde wel. De achtste treffer kwam op naam van Bart Otte, terwijl het slotakkoord voor Martijn de Goffau was. Zijn doelpunt betekende 9-0 wat tevens de eindstand was.

Uiteindelijk had de einduitslag hoger uit kunnen vallen, als men de kansen die werden gecreëerd had benut. Maar een wedstrijd met 9-0 winnen is toch ook wel lekker.