PROMOTIE!!!!!

7 juni 2015 21:15

Toen het laatste fluitsignaal klonk en de wedstrijd Duiveland-Nieuwdorp ten einde was, kon het feest beginnen. Door een 0-1 overwinning, na een zenuwslopende wedstrijd, promoveerde Nieu-wdorp naar de 2e Klasse.

De eerste wedstrijd tussen beide ploegen eindigde in 3-3, dus deze wedstrijd moest de beslissing brengen. Nieuwdorp zette in de eerste helft de toon. Keeper Ruben Otte had niet veel te doen en als er al wat te doen viel, dan loste hij dat, met behulp van zijn verdedigers, goed op.

Aanvallend lukte het Nieuwdorp niet om de openingstreffer te vinden. Stefan van de Klooster was er dicht bij, maar zijn schot werd knap gekeerd door de doelman van Duiveland. Ondanks de druk van Nieuwdorp en de sporadische aanvallen van Duiveland bleef de eerste helft zonder doelpunten.

De toeschouwers zagen dat Duiveland, vanaf de aftrap van de tweede helft, meteen druk zette op de verdediging van Nieuwdorp. Gelukkig liep deze “minibestorming” op niets uit. Nadat deze storm was geluwd, was het weer de beurt aan Nieuwdorp om het doel van de tegenstander op te zoeken.

Bij één van deze aanvallen werd Stefan van de Klooster in de 55e minuut binnen de zestien meter geraakt door een voet van een Duivelandse verdediger. De scheidsrechter kon niets anders doen dan Nieuwdorp een penalty toekennen. Wie anders dan aanvoerder Teun Rentmeester, die overigens zijn laatste wedstrijd voor Nieuwdorp speelde, benutte deze kans en de 0-1 voorsprong was een feit.

Veel tijd om deze voorsprong te vieren kregen de Nieuwdorpers niet. Duiveland zocht steeds meer de aanval en dat leverde enkele hachelijke situaties voor het doel van Ruben op. Ook hij speelde zijn laatste wedstrijd in het eerste van Nieuwdorp. Nieuwdorp probeerde met Ruud la Grand, die volgend seizoen overigens de plaats van Ruben Otte in het doel zal overnemen, meer aanvallende impulsen te creëren.

De spanning werd groter en groter, fraai was het allemaal niet meer. De 0-1 voorsprong werd met hand en tand verdedigd. Ook vanuit de dug-out, waar reserve spelers en staf de laatste wedstrijdminuten met geknepen billen aankeken, werden de mannen in het veld aangemoedigd. Bij de talloze Nieuwdorp supporters was de spanning op de gezichten af te lezen. Door iedereen werd de tijd in de gaten gehouden.

Toen de scheidsrechter voor de laatste keer affloot kwam de ontlading bij iedereen die een Nieuwdorps hart heeft. Spelers en staf vierden hun feest op het veld, de supporters feliciteerden elkaar langs de lijn. De promotie naar de tweede klas was een feit. Ook trainer Thomas de Ridder, die volgend seizoen trainer is van VCK en dus voor de laatste keer in de dug-out zat en elftalbegeleider Piet Puijpe, die na dit seizoen stopt, konden hun geluk niet op.

Het was gelukt, de klus was geklaard. Iedereen kon een welverdiend feestje vieren met de nodige versnaperingen.