Nieuwdorp - Kapelle

10 mei 2015 14:00

De competitie 2014-2015 zit er alweer op. De laatste wedstrijd thuis tegen Kapelle, een wedstrijd om des Keizers baard, werd gewonnen met 3-1. Nieuwdorp kan zich nu op gaan maken voor de nacompetitie.

Zoals gezegd ging deze wedstrijd nergens meer over. Het is dat de KNVB de competitie tot en met de laatste wedstrijd gespeeld wil zien, anders had deze wedstrijd schriftelijk en onder genot van een hapje en een drankje afgedaan kunnen worden in het clubgebouw.

Gebeurde er dan helemaal niets? Jawel er vielen vier doelpunten te noteren. Drie voor Nieuwdorp en één voor Kapelle. Stefan van de Klooster, wie anders, opende de score voor de Nieuwdorpers. Zijn actie in de 18e minuut liet de Kapelle keeper kansloos,1-0. Tussendoor probeerden de mannen uit Kapelle tegengas te geven, maar net als de vorige wed-strijden, had Nieuwdorp de wedstrijd in handen. Dat ook een verdediger kan scoren, bewees Ralf Kole. Zijn kopbal, na een corner trof het net en dat betekende 2-0 in de 28e minuut. Na 36 minuten gaf Martijn de Goffau vanaf rechts op maat een voorzet. Niels Mulder profiteerde daarvan en kopte de perfecte voorzet hard binnen, 3-0.

Hierna werd kabbelend de rust bereikt door beide ploegen.

De tweede helft was niet zo enerverend. Kapelle kreeg iets meer de ruimte om te voetballen. Mocht er ergens een gevaarlijke situatie ontstaan, dan werd deze op de bekende wijze door de achterhoede opgelost. Tot de 85e minuut, toen profiteerde Kapelle van even een moment niet opletten, zodat de tegentreffer een feit was.

De wedstrijdbal geschonken door Slagerij MAROS uit Goes, mocht nog diverse omwentelingen maken, voordat scheidsrechter Marin de Zwarte het allerlaatste fluitsignaal gaf. De 3-1 overwinning was terecht. Het is ook een mooie opsteker voor de eerste na-competitiewedstrijd.

Zaterdag 16 mei in Nieuwdorp, om 14.30 uur gaat deze van start. De tegenstander? Arnemuiden!

Bron: René van der Vliet