Fa. Ozgan T&O wint Bedrijventoernooi 2023

20 mei 2023 10:15

Peter de Vos

Maar liefst 20 teams hadden zich voor deze editie van ons bedrijventoernooi ingeschreven. Dat betekent dat er op zes velden gespeeld werd; de wedstrijden duurden 12 minuten. Voor veel stramme spieren bleek dat genoeg te zijn.
In poule A bleek al snel dat Detag de betere ploeg was. Na en 1-1 tegen vd Straaten werden de andere 3 wedstrijden gewonnen. Met 10 uit 4 wonnen ze hun voorronde.
In poule B eindigde Sport17 ongeslagen; toch kwamen ze 2 puntjes te kort. We Flexit werd nr. 1.
In poule C was ISO ENERGY met 10 uit 4 de sterkste
In Poule D won fa. Ozgan alle 4 hun wedstrijden. 12 uit 4 dus. Cafe de Zak ( de winnaar van vorig jaar) was hier een goede 2e.

Het afgelopen toernooi stond weer bol van goed en spectaculair voetbal. Technische hoogstandjes en grote blunders wisselden elkaar af. Mede daardoor was er bij sommige wedstrijden best veel kwaliteits ( en belevings) verschil. Er waren ook heel wat wedstrijden waar de spanning er af droop. Van de 55 gespeelde wedstrijden eindigden er 30 (!) in een gelijk spel of één doelpuntje verschil. Twee keer moesten er zelfs strafschoppen genomen worden om een winnaar te bepalen. Kortom: een waar spectakel.

Detag, We Flexit, ISO Energy en Ozgan T&O mochten in de 2e ronde gaan strijden om de wisselbeker.

Detag ( het team van Jeffrey de Vos) won met 1-0 van We Flexit en Ozgan bleek met 4-0 te sterk voor Elmer van Gurp’s Iso Energy.

In de finale was Ozgan weer de sterkste; met 4-0 werd Detag verslagen.

Zij mogen dus volgend jaar ( woensdag 8 mei 2024) de wisselbeker komen verdedigen die speaker/voorzitter Marius Priester aan de aanvoerder Can Ozgan mocht overhandigen.

De nrs. 2,3,4 en 5 streden verder om de “lagere”plaatsen.

De wedstrijd om 5e plaats werd na een 3-2 overwinning op Cafe De Zak gewonnen door Sport17.

De wedstrijd om 9e plaats werd na een penalty’s gewonnen door De Klompenrace.

De wedstrijd om de 13e plaats werd na een 5-3 overwinning op Profile Bliek gewonnen door De Goffau.

De wedstrijd om de 17e plaats  werd na een 2-0 overwinning op RMA Techniek gewonnen door ITN 1.

Al deze wedstrijden werden in goede banen geleid door een 11-tal scheidsrechters: t.w. Allen hartelijk dank.

Fien en Kaat Geelhoed verzorgden het ophalen van de wedstrijdbriefjes en Marius Priester, Gijs vd Does en Peter de Vos zorgden voor de toernooileiding.

Naast het sportieve was er ook uitgebreid plaats voor muziek, koek en zopie.

DJ Arno (Riemens) draaide aan de (muziek) knoppen; Johan en Leonora vd Klooster en Turks en Zo voor de inwendige mens en onze onvolprezen kantine crew voor de versnaperingen.

Al met al: weer een dag om door een ringetje te gooien waar we weer graag op terug kijken.

Tot slot: complimenten aan de Evenementen commissie die tijd noch moeite gespaard hebben om dit voor elkaar te krijgen.

Eindstand Bedrijventoernooi 17 05 2023

1. Ozgan T&O