Nieuwdorp 1 – Serooskerke 1 : uitslag 1-3.

26 april 2023 9:45

Koploper Seroos heeft zijn handen vol aan Nieuwdorp.
Wedstrijdbal gesponsord door Sjaak Schipper; pupil van de week: Lola Mol.

Deze wedstrijd was voor een groot gedeelte een kopie van de heenwedstrijd; ook nu een 1-0 voorsprong voor Nieuwdorp en een 1-3 einduitslag in het voordeel van Serooskerke.
Ook nu weer lof voor Nieuwdorp; maar helaas geen punt(en).

Deze wedstrijd was voor een groot gedeelte een kopie van de heenwedstrijd; ook  nu een 1-0 voorsprong voor Nieuwdorp en een 1-3 einduitslag in het voordeel van Serooskerke.
Ook nu weer lof voor Nieuwdorp; maar helaas geen punt(en).

Vergeleken met vorige week waren er door vakanties en blessures 5 afwezigen. Nin vile tijdens de warming up weg;  Rick de Vos mocht daardoor in de basis beginnen en deed dat net als de rest van het team goed.
Coach Ronald had voor deze wedstrijd Jerzi Traas is de spits geposteerd en deze keuze pakte zeer goed uit.
Ook Julian was weer van de partij en mede door zijn snelheid had Serooskerke een lastige middag.
Jerzi, Yordin, Rody en Julian gaven de Serooskerkse verdediging handen vol werk en het was dan ook geen toeval dat eerst genoemde ( met Yordin de Hamer samen) een groot aandeel had in de 1-0 na 25 minuten. Dani Dubbelaar anticipeerde alert op een perfecte voorzet van Jerzi en bracht Nieuwdorp op 1-0.
Op slag van rust (43e minuut) werd het 1-1 via Jeffrey Poppe. Een doelpunt met een buitenspel geurtje; grensrechter Frans Witte gaf dat ook aan maar helaas oordeelde de overigens goed leidende scheidsrechter van Oijen anders.

Na de rust eenzelfde spelbeeld; weinig doelgevaar.
Nieuwdorp “stond” goed en Serooskerke had moeite om een gaatje te vinden in de Nieuwdorp defensie waar Teun, Arjan, Bart, Ruud en cs.

In de 72e minuut kwam Seroos op 1-2 door Brjarne Murre en in de 83e minuut gooide Aron  Wattel na een slalom de wedstrijd op slot 1-3.

Wissels: Arne, Ferhan en Job.

Al met al een verdienstelijk resultaat waar we best tevreden mee kunnen ziijn.

Zaterdag naar Zaamslag; wellicht kunnen we daar buurman Lebo een goede dienst bewijzen door net als vorig jaar de drie punten mee naar huis te nemen.

Peter de Vos