Wemeldinge - Nieuwdorp

8 november 2014 21:30

”Zeker de eerste helft van de wedstrijd Wemeldinge-Nieuwdorp, de nummer twee tegen de num-mer laatst, was niet om aan te gluren”, zouden de mannen van het tv-programma Voetbal Interna-tionaal hebben geanaliseerd. En dan zouden ze nog gelijk hebben ook.

De trouwe supporters van Nieuwdorp waren het er ook over eens dat het vertoonde spel eigenlijk Nieuwdorp onwaardig is. Niet fel genoeg, geen combinaties die de tegenstander moesten ontregelen en linies die niet goed aansloten. Dit gaf de tegenstander schijnbaar de moed om het Nieuwdorp bij tijd en wijle lastig te maken. Toch was het Martijn de Goffau die in de 11e minuut Nieuwdorp op een 0-1 voorsprong zette. Helaas kon Nieuwdorp niet doordrukken, zodat Wemeldinge in de wedstrijd kon blijven. Dat betaalde zich ook uit. Want de gelijkmaker in de 27e minuut, gescoord door Ralf de Baar, betekende eigenlijk een afstraffing voor het spel wat Nieuwdorp liet zien. Nieuwdorp probeerde zich te herpakken en zocht wanhopig naar een tweede treffer. Dat deze op slag van rust in de 44e minuut viel, was te danken aan Kevin Joosse. 1-2 was de ruststand.

Wat er in de kleedkamer van Nieuwdorp in de rust is gezegd en besproken, zal voor ons als toeschouwer ongewis blijven, maar het resulteerde wel in een 1-3 voorsprong voor de Nieuwdorpers. De doelpuntenmaker was Janick van As. Niet dat hierna het spel van Nieuwdorp met stukken vooruit was gegaan, maar het ging toch iets beter dan de eerste helft. Wemeldinge kreeg nog een uitgelezen kans op 2-3, maar Ruben Otte voorkwam, in vele ogen met een overtreding, de spits van Wemeldinge de kans om te scoren.

De ingevallen Ruud la Grand maakte in de 87e minuut 1-4 en Niels Mulder bepaalde de eindstand in de 92e minuut op 1-5.

En overwinning die wel drie punten heeft opgeleverd, maar een wedstrijd die we maar snel moeten vergeten.