Degradatieduel

21 maart 2023 19:00

Nieuwdorp- Veere was echt een degradatie duel. De nummer voorlaatst (Nieuwdorp), tegen de nummer laatst (Veere), was een wedstrijd waarvan je geen mooi voetbal van hoefde te verwachten en dat gebeurde dan ook.

Zowel Nieuwdorp als Veere toonden wel werklust, maar om nu te zeggen dat het een oogstrelende wedstrijd was?

Het team van trainer Lorenzo de Groot (Veere) ging met de drie winstpunten aan de haal en liet het elftal van trainer Ronald de Jonge (Nieuwdorp) met lege handen achter.

De eerste helft kende een ruststand van 0-1 door een doelpunt van Menno Meerman. Zijn schot in de kruising liet keeper Ruud la Grand kansloos. Nieuwdorp kon niet echt een vuist maken om de gelijkmaker te forceren, ondanks dat de thuisploeg voetballend goed bezig was.

Na de thee werd er door de elftallen lekker stevig gevoetbald en gestreden om de voor beide teams zo broodnodige punten.

Toch duurde het nog tot de 75e minuut voordat Veere de stand op 0-2 bracht. Marciano Weeda was de doelpuntenmaker.

Een benutte strafschop door Teun Rentmeester bracht nog even de spanning terug, maar toen scheidsrechter Silco Saman voor het eindsignaal floot stond er 1-2 op het scorebord.

Verslag en foto's René en Liesbeth van der Vliet