Nieuwdorp 1- Bevelanders 1-3

5 maart 2023 15:15

Wedstrijdbal: Adriaan Mol
Pupil van de week: Sem Luteyn

Deze wedstrijd was van groot belang. Nieuwdorp begon met 8 punten; Bevelanders met 11 aan deze wedstrijd.
Een echte zes-puntenwedstrijd dus.

Helaas voor Nieuwdorp was het resultaat na 90 minuten niet zoals we dat gewenst hadden.
Door blessures en wintersport ontbraken een aantal basisspelers; Jasper Blok en Jurian Hage waren opgetrommeld om de selectie compleet te maken en begonnen in de basis.

De eerste tien minuten was Bevelanders de boven liggende ploeg en moest keeper Ruud la Grand diverse keren handelend optreden om een doelpunt te voorkomen.
Na een minuut of tien nam Nieuwdorp het initiatief over hetgeen resulteerde in een paar kansjes van Janick van As.

In de 21e minuut verkeek de verdediging van Nieuwdorp zich op een hoge uittrap van de keeper. Jim Strating was er als de kippen bij om dit presentje in ontvangst te nemen. 0-1
Bevelanders kon niet lang van deze voorsprong genieten want uit een corner van Rody Wolse scoorde Arjan Fransse met het hoofd in dezelfde minuut voor de gelijkmaker.
Daarmee hadden beide teams hun buskruit behoorlijk verschoten want tot aan de rust gebeurde er weinig.

Na de rust met Stefan vd Klooster voor Arne Pladdet leek het wat beter te gaan maar echte kansen waren duur.
In de 61e minuut en de in de 68e minuut scoorde Luc Strating 2x en gooide daarmee de wedstrijd op slot.

Wg. Peter de Vos