SV Nieuwdorp 1 - Zaamslag 1

4 december 2022 13:45

De thuiswedstrijd van Nieuwdorp tegen Zaamslag was voor de thuisploeg van cruciaal belang. Bij winst bleef men in het spoor van de tegenstander, maar bij verlies werd het gat alleen maar groter. Voor de wedstrijd hoopte menig Nieuwdorpsupporter natuur lijk op winst, maar dat pakte helaas anders uit.

De eerste helft waren de gasten de betere ploeg, Nieuwdorp had de handen vol aan de aanvallers van Zaamslag. Nieuwdorp kwam af en toe ook aan een aanval toe, maar  de keeper van Zaamslag bleek een sta-in-de-weg te zijn.

Senna Bunt en Nick Hoogstrate zorgde voor respectievelijk 0-1 en 0-2. De ruststand werd door Stefan van de Klooster op 1-2 bepaald.

Het begin van de tweede helft liet een ontketend Nieuwdorp zien. Kans na kans kreeg men op de gelijkmaker. Maar de bal wilde er niet in. De uitstekende keeper van Zaamslag lag steeds in de weg, of men raakte het alluminium. Uiteidelijk werd de wedstrijd door Senna Bunt, uit een vrije trap, beslist: 1-3.

Volgende week de “polderderby” Nieuwdorp-LeBo. Voor de thuisploeg zou het mooi zijn als men de laatste wedstrijd voor de winterstop in winst om kan zetten.

Foto's en verslag René en Liesbeth van der Vlet