ST NIEUWDORP/PATRIJZEN/LEBO VR1 - ST ARNEMUIDEN/NIEUWLAND VR1

29 november 2022 22:15

Na een zaterdag vrij stond er vandaag de enige echte vrouwelijke ‘Sloedam Derby’ op het programma. Een wedstrijd die al vele malen is gespeeld, maar die deze keer wel wat extra spanning met zich meebracht. Het ging namelijk om de koppositie in onze klasse. Waar wij de ranglijst leidde met 18 punten uit 6 wedstrijden volgde onze tegenstander op de tweede plaats met 15 punten uit 6 wedstrijden.

Met al enige dagen wat zenuwen in het lijf van bijna alle dames begonnen we, na het eten van exact het zelfde ontbijt en het dragen van hetzelfde ondergoed als de afgelopen weken, om 11.15 aan de wedstrijd. Weliswaar met enige vertraging, nadat na het fluitsignaal van de scheidsrechter de aftrappende dame nog niet helemaal klaar bleek om te beginnen.
Eenmaal gestart begonnen we precies zoals we hadden afgesproken: fel en met grote overtuiging dat we absoluut van plan waren om de koppositie vandaag vast te houden.
Het eerste half uur ging het heen en weer, maar was het balbezit en de betere kansen voor onze kant. Zo kwam de bal bij Shirley in de 16, draaide weg en ramde de bal vol in de kruising: 1-0! Gelukkig was bij iedereen duidelijk dat we er hiermee nog niet waren en bleven we fel en goed voetballen. Jara had de felheid iets te letterlijk genomen en moest na een nuttige, maar wel harde overtreding met een gele kaart 10 minuten aan de kant. Toen Evy na een botsing en ongelukkige val met de tegenstander het veld ook moest verlaten, waren er 5 chaotische minuten waar de tegenstander zeker goede kansen kreeg. Met de 10 minuten verstreken en Charissa als vervanger van Evy keerde de rust weer terug en konden we weer gaan voetballen. Zo legde Laura de bal vanaf rechts goed terug op Shirley, die ook voor de 2-0 mocht tekenen.
De rust gingen we in met een 3-0 voorsprong, waar er weer na een voorzet van Laura, Marina de bal van dichtbij binnen kon tikken nadat eerst de verdedigster de voorzet nog wist te keren. Met een marge van 3 gingen we redelijk relaxed de rust in, al wisten we na een paar goede kansen van Nieuwland/Arnemuiden dat er ook zomaar een tegengoal zou kunnen vallen. Gelukkig was dit lange tijd in de tweede helft niet het geval en waren wij de eerste die na de thee weer scoorden. Dit keer was het Renske die na wat gerommel in de 16 van de tegenstander de bal prima in de rechterhoek wist te werken.
Het balbezit en de kansen waren voor ons, maar dat een doelpunt niet onwaarschijnlijk was bleek uit een counter die na een 1 op 1 met Miranda werd binnengewerkt. Met nog een klein kwartier te spelen bleken we er niet erg van onder de indruk en wist Shirley na een ware solo van halverwege de helft van de tegenstander de bal redelijk eenvoudig langs de keeper te schuiven. Met een mooie 5-1 eindstand en een totaal aantal punten van 21 uit 7 wedstrijden konden we trots het veld verlaten. Volgende week geen wedstrijd voor dames 1, maar een extra weekje rust voor de laatste wedstrijd van het kalenderjaar. Deze vindt plaats op 10 december om 11.30 in en tegen Kloetinge VR2. Nog een keer knallen om misschien wel ongeslagen en als winterkampioen de winterstop in te gaan!

Foto's René van der Vliet