Koploper Serooskerke heeft zijn handen meer dan vol

27 november 2022 14:15

Serooskerke begon als favoriet aan deze wedstrijd. Vorige week hadden ze de 1e periode op hun naam geschreven en ze zijn koploper in de 3e klasse A.
Het 1e kwart van de wedstrijd was daar weinig van te merken. Sterker… een hard werkend Nieuwdorp was minstens gelijkwaardig, zo nier beter dan de Walcherse ploeg
Serooskerke kwam niet verder dan wat lange lellen naar voren die meestal over en naast het doel verdwenen of een prooi werden van keeper Ruud La Grand.
Ook is ons centrale duo Arjan Fransse en Teun Rentmeester dermate kopsterk dat ook hier weinig eer te behalen viel.

Het Nieuwdorpse middenveld  probeerde wel te combineren en slaagde er zeker in om leven van Serooskerkse zuur te maken.

Vooralsnog waren de kansen )te) duur.

Het duurde tot de 23  minuut voordat er een bal tussen de palen geschoten werd. Dat was meteen raak ook.

Nino werd keurig in de diepte aangespeeld en faalde alleen voor keeper Suurmond niet.

Helaas was de Nieuwdorpse vreugde van korte duur want de eerst volgende aanval van Serooskerke leverde de gelijkmaker op.

De van Goes terug gekeerde Ruben Hollemans  schoot van net buiten de 16 raak. 1-1 dus.

In de 5 minuten voor de rust werd de wedstrijd beslist. In de 42 minuut scoorde Aran Wattel met het hoofd de 2-1 en een minuut of 5 later ( dus diep in blessuretijd ) deed hij dat nog een keer 3-1

Na de rust bleken beide teams hun kruit verschoten te hebben.

Zeker toen in de 50e minuut Arjan Fransse een gebroken neus opliep en zich moest laten vervangen  door Arne Pladdet was de sju er af.

Het vele werk van diverse Nieuwdorpers had zijn tol geëist; langzaam vloeiden de krachten uit de Nieuwdorpse benen weg en omdat Serooskerke ook niet echt de sterren van de hemel speelde bleef de 2e helft doelpunt loos.

Haverwege de 2e helft kwam Dani nog in het veld voor Nino; in de slotfase nam Remy de plaats over van de licht blesseerde Roderiek.

Al met al een verdienstelijke wedstrijd van de groen witten. Laten we hopen dat de blessure van Arjan meevalt want in deze vorm en met deze inzet moet het resultaat op gaan leveren

De komende 4 wedstrijden zijn erg belangrijk. Voor de winterstop komen Zaamslag ( 3/12) en Lewedorpse Boys (10/12) op visite; na de winterstop zijn De Noormannen ( thuis op 21/1) en GPC (uit op 28/1) onze tegenstanders.

PdV