Doelpuntloze match in en tegen Serooskerke.

12 april 2015 13:30

Er leiden veel wegen naar Serooskerke ,maar slechts één naar het voetbalveld van Serooskerke. Als je die eenmaal gevonden heb, dan ben je er! Koud, nat, winderig met andere woorden onaangenaam waren de omstandigheden tijdens de aanvang van de wedstrijd.

De top van de derde klasse moest voor wat verwarming zorgen. En het moet gezegd, al in de eerste 5 minuten zorgde Serooskerke voor vuurwerk. Ruben kon ternauwernood zijn doel vrij houden en we hadden het aan de onoplettendheid (of was het bewust?) van de uitstekend leidende scheidsrechter te danken dat er geen handsbal in het strafschopgebied van Nieuwdorp gezien werd.
Na zo’n kwartiertje was Serooskerke uitgeblust en kon Nieuwdorp het overpakken. Meer balbezit leverde echter geen doelkansen op. In de 32ste minuut moesten de vingertopjes van de Serooskerke doelman en de lat voorkomen dat Frank Oostdijk zijn goed genomen vrije trap in het doel zag belanden. De rust werd dus met de brilstand bereikt.

De tweede helft werd het overwicht van Nieuwdorp duidelijker. Janick van As kon nèt niet voldoende uithalen bij een kans voor open doel en Stefan van de Klooster deed dat een minuutje later nog eens. Het bleef dus 0-0. In ieder geval van het Seroossyndroom bevrijd en het behoud van
de tweede plaats moeten we als winst zien. Dinsdag de uitwedstrijd tegen
koploper Axel, met de gedachte dat de laatste thuiswedstrijd die Axel verloor (19april 2014) tegen Nieuwdorp was....
Bron: Hans Nieuwenbroek