“JAAAAAAAAAAAAAA hij leeft nog, hij leeft nog, hij leeft nog, hij is nog niet dood. ”..

5 juni 2022 21:15

Jullie kennen waarschijnlijk het liedje van die oude houthakker die nog leeft wel..

Datzelfde geldt voor Nieuwdorp na de overwinning op GPC Vlissingen gelukkig ook. Met een keurige 0-3 overwinning bleven we Goes op doelsaldo net voor ( Goes 20 punten; doelcijfers 26-79 en Nieuwdorp 20 punten; doelcijfers 29-79) Een verschil van 3 doelpunten dus..

Zaamslag verloor de laatste 3 wedstrijden en is als 12e ( ook met 20 punten) ook gedoemd om de nacompetitie in te gaan.

De wedstrijd zelf stond  voor Nieuwdorp bol van de spanning. Er moest gewonnen worden. Gelukkig miste GPC een aantal spelers  en daar lagen voor de SV de kansen.

Zeker ook omdat de SV aan een vrij goede reeks bezig is. De laatste 10 wedstrijden leverden 17 punten op. Dat is een score subtop waardig..

In de 6e minuut was het al raak. Rody Wolse werd op door Pieter de Vos ( die samen met kilometervreter Jasper Blok op het middenveld een dijk van een wedstrijd speelden) op het juiste spoor gezet en Rody pakte dit buitenkansje gretig aan.

Dit gaf de onzen de nodige rust. De achterste linie stond goed te verdedigen en toen in de 25e minuut wederom Rody met een schitterende pegel de 0-2 aan liet tekenen was het beoogde verschil van 2 doelpunten gemaakt.

Toen Tim Driesse er in de 38e minuut 0-3 van maakte en Goes achter kwam tegen Luctor Heinkenszand was de rode lantaarn niet meer voor ons.

Na de rust een zelfde spelbeeld. Nieuwdorp bleef de bovenliggende partij; kansen genoeg voor 4 of 5-0 maar onze voorwaartsen waren net niet scherp genoeg.

Ongeveer halverwege de 2e helft was duidelijk dat er op het GPC veld geen nare dingen meer zouden gebeuren. Zeker toen een GPC verdediger aan de noodrem trok en rood kreeg was de winst en de 3 punten binnen.

GPC kon niet en Nieuwdorp hoefde niet meer. Kans om de nacompetitie te ontlopen was er niet meer.  De roep op het eindsignaal van de goed leidende arbiter Schot hebben ze in Middelburg kunnen horen.

Omdat in de laatste 5 minuten Noormannen een 2-1 achterstand in een 3-2 overwinning omzette was Goes het kind van de rekening en mag volgend seizoen in de 4e klasse aan de slag.

Nieuwdorp is door deze resultaten 13e geworden en speelt op dinsdag 14 juni thuis tegen nr. 13 uit 3B. Dat is Krabbendijke.

Eerder dit seizoen (in november) speelden we al een keer voor de beker tegen Krabbendijke. We verloren toen met 3-1. Laten we hopen dat we deze keer revanche nemen; zodat we op zaterdag 18 juni op neutraal terrein tegen de winnaar van Groot Ammers tegen NOAD 32 uit Wijk en Aalburg het 3e klasserschap veilig kunnen stellen.

Al met al: zoals ik al aangaf:

“Jaaaaaa Nieuwdorp leeft nog, leeft nog, leeft nog. We zijn nog niet dood.. !”

Peter de Vos.