VCK 1 – Nieuwdorp 1 4-0

10 mei 2022 0:30

Na de oor wassing in de heen wedstrijd in Nieuwdorp ( 0-8 nederlaag); de winst van VCK vorige week op Luctor Heinkenszand en onze positie op de ranglijst gaf de Nieuwdorpse burger niet zo veel moed op een goed resultaat. Doordat de wedstrijd op dinsdag gespeeld moest worden ontbrak spits Tim Driesse (werk).

Op het (kunstgras)veld in Koudekerke startte VCK furieus. Mede door knap verdedigen, hard werken, een goede keeper duurde het tot de … minuut voordat SV Nieuwdorp op achterstand kwam.

Ons linkerverdedigings blok werd knap uitgespeeld en een afgemeten voorzet van de achterlijn werd perfect door de VCK topscorer Ton Hillebrand bij de 2e paal binnen gekopt.

Een kwartier later was het weer raak. Vanaf buiten de 16 meter lijn schoot wederom Ton Hillebrand VCK op een comfortabele 2-0 voorsprong. De wedstrijd werd kort voor de rust min of meer beslist toen Ton zijn hattrick vanaf de 11 meer stip voltooide na een wat druistige overtreding van Dilan Vink.

Na de rust werd er stenig gewisseld. Achtereenvolgens kwamen Job Hillebrand; Pieter de Vos en  nieuwkomer Jimmy Shala binnen de lijnen. Ook zij konden geen vuist maken en toen in de 75e minuut VCK via Jesper Harinck op 4-0 bracht was de wedstrijd gestreden en konden vader en zoon Meerman nog meer glimlachen. Na afloop bleek nl dat én Luctor én Zeelandia Middelburg punten verloren hadden.

Zaterdag tegen GOES en op 24 mei tegen Zaamslag. Beiden wonnen gisteren hun wedstrijd. Noormannen blijft door hun nederlaag op korte afstand. Alleen 2 overwinnngen zal genoeg zijn om degradatie/nacompetitie te ontlopen.

wg.