Nieuwdorp 1 – Goes 1 2-0

14 mei 2022 0:00

De competitie nadert zijn ontknoping en zowel boven als onder in vallen er klappen.
Luctor Heinkenszand verloor voor de 2e keer op rij (van VCK en Zld Mburg); hun kansen op het kampioenschap zijn daardoor ernstig geslonken. VCK en Zld Mburg hebben respectievelijk 5 en 4 punten.

De spanning was vanmiddag op ons veld voelbaar. Deze wedstrijd moest gewonnen worden.

Na de 1e schermutselingen bleek al snel dat Nieuwdorp niet echt bang hoefde te zijn van de Goesenaren. Niet dat we veel beter waren, maar echt gevaarlijk was Goes ook niet.

De 1e memorabele actie was van Stefan die in de 5e minuut de Goese keeper passeerde, maar helaas voor ons had scheidsrechter Jos van Belzen buitenspel geconstateerd.

Overigens: een minuut of 5 later was dat hetzelfde het geval aan onze kant.

Het 2e kwartier was niet echt interessant. Goes combineerde wel wat beter, maar veel profijt hadden dat niet. Onze verdediging met Teun Rentmeester, Jerzi Traas, Julian Lambregtse en Roderiek Gaakeer stond als een huis en ook keeper Dilain Vink toonde zijn goede vorm met enkele één op één reddingen.

Na een 0-0 rust kwam Nieuwdorp wat beter uit de kleedkamer en in de 65e minuut zorgde Stefan vd Klooster na een goede actie van Nino de Jonge er voor dat we konden juichen. 1-0.

Dat gaf de onzen het nodige zelfvertrouwen om met hard werken de overwinning over de streep te trekken. Tim Driesse en Jasper Blok gingen vóór op in de strijd en toen Teun Rentmeester in de 88e minuut zijn uitstekende wedstrijd bekroonde met het 2e doelpunt was de strijd beslist. Een indraaiende vrije schop van Rody Wolse (met de door Café Oranjeboom geschonken wedstrijdbal) werd door Teun vakkundig met zijn  borst verlengd.

Door deze overwinning is Noormannen nu de rode lantaarndrager. Nieuwdorp staat met 2 punten voorsprong én een wedstrijd minder gespeeld op de 13e plaats ; een plaats die aan het einde van de competitie nacompetitie zou betekenen.

Goes is 12e en heeft 3 punten meer ( 14 om 17); ook zij hebben een wedstrijd meer.

Zaamslag is over Veere (dat al 6x op rij verloor) geskipt en staat op de 10e plaats.

Nieuwdorp gaat op 24 mei (19.45 uur) naar Zaamslag om daar het restant van de in de 32e minuut gestaakte wedstrijd uit te spelen. De stand is 0-0. Onnodig te zeggen dat deze 58 minuten cruciaal zijn voor het verdere verloop. Winst in Zaamslag houdt in dat de SV gelijk komt met Goes en dat Veere slechts 2 punten van zijn comfortabele voorspong over heeft.

Peter de Vos

Het is interessant om de komende wedstrijden te inventariseren:

Noormannen ( 23-12) speelt nog tegen: Veere, Lebo, Dauwendaele.

Nieuwdorp (22-14) speelt nog tegen: Zaamslag, Zeelandia Middelburg, Patrijzen en GPC

Goes (23-17)  speelt nog tegen: RCS, Bevelanders, Luctor,

Veere (23-19) speelt nog tegen: Noormannen, GPC, Zld Mburg

Zaamslag (22-20)  speelt nog tegen: Nieuwdorp, Dauwendaele, Luctor, RCS.

Al met al…. SPANNENDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD !!!!!!!!