RCS 1 - SV Nieuwdorp 1

7 mei 2022 11:15

“Gefeliciteerd Cees”; riep ik na de wedstrijd tegen trainer Cees Houtepen. Zijn reactie was veelzeggend: “Dank je wel, ’t was onverdiend”…

Van te voren waren er veel kenners die RCS als favoriet zagen. Het verschil in punten was voor aanvang 27 ( 38 om 11). RCS is in een verwoede strijd gewikkeld met Patrijzen m.b.t. het winnen/ overnemen van de 3e periode. Logisch dus dat de verwachtingen op een goed resultaat niet al te hoog gespannen waren.

De praktijk leerde dat dit niet altijd uitkomt. Nieuwdorp startte sterk. Reeds na 3 minuten knalde Stefan vd Klooster rakelings over. Het spel speelde zich vooral op de Souburgse helft af; helaas geen doelpunten voor Nieuwdorp.

Na een minuut of 20 kwam RCS beter in de wedstrijd en kregen ook enkele kopkansen voor een doelpunt. Gelukkig stond het vizier van de RSC ers verkeerd.
De keren dat het toch goed stond bewees keeper Dillan Vink weer dat hij aan een goed seizoen bezig is.

Helaas vergat Nieuwdorp in deze fase “te voetballen”.. Veelal werd het middenveld overgeslagen en de lange bal werd veelvuldig toegepast. Voor de neutrale toeschouwer best spectaculair; maar helaas voor Nieuwdorp: niet het spel waar we in uitblinken. Dus: geen resultaat..

Na een 0-0 ruststand kwam RCS het beste uit de kleedkamer. Diverse kansen maar geen resultaat. Zoals zo dikwijls viel et doelpunt aan de andere kant.
Na een super redding in de 55e minuut van Dilian kwam de bal via Stefan bij Nino die alleen voor de keeper geen fout maakte.

Helaas konden we maar kort van deze voorspring genieten. In een van de volgende aanvallen werd Mario Janisse al dan niet ten val gebracht en de scheidsrechter wees naar de stip. Best zwaar gestraft vonden vele toeschouwers.
Met een kat achtige reflex keerde Dilian de bal maar helaas had de scheidsrechter een voetfout geconstateerd en moest de pingel over. Dit keer maakte Mourad Bobouh geen fout. 1-1 dus..

Nauwelijks bekomen van deze tegenslag kwam RCS op 2-1. Het vlagsignaal van Frans Witte ( buitenspel) werd niet gehonoreerd.

In de resterende kwart wedstrijd te spelen bleef deze stand op het score bord. Volgens trainer Cees Houtepen ( zie aanhef) onverdiend maar dar hebben de mannen van Perry niet veel aan.

Peter de Vos.