SV Nieuwdorp 1 - Luctor/Heinkenszand 1

1 mei 2022 11:15

Voor zo’n 150 toeschouwers en onder de prima leiding van scheidsrechter Martin Koster uit Brouwershaven, verloor Nieuwdorp de thuiswedstrijd tegen Luctor/Heinkenszand met 0-3.

Vanaf het begin van deze wedstrijd was al duidelijk dat het voor de thuisploeg een zware dobber zou worden. Door verschillende redenen was het team van Perry Snoep, die zelf door ziekte ook afwezig was, behoorlijk gehavend. Jaap de Vos nam de plaats van Perry in.

Luctor Heinkenszand zette de toon door Nieuwdorp snel onder druk te zetten en de verdediging van Nieuwdorp had er de handen aan vol om de aanvallen onschadelijk te maken. Dit lukte een half uur. Janick Rentmeester zorgde voor 0-1. Door een penalty die benut werd door Martijn Simonse, veroorzaakt door de overigens uitstekende keepende Dillian Vink, werd de ruststand bepaald op 0-2.

De keeper van Luctor Heinkenszand kende een zeer rustige middag. Kreeg hij in de eerste helft zo goed als niets te doen, in de tweede kreeg hij welgeteld één schot te verwerken. Het moet wel gezegd worden dat, ondanks de druk van de gasten, Nieuwdorp bleef voetballen en toch probeerde een aanval op te zetten.

Het mocht allemaal niet baten, twee minuten voor tijd maaakte Daan Schouw de 0-3, wat ook de eindstand werd van een vermakelijke wedstrijd.

Foto's René v/d Vliet