Eindelijk succes !!

15 april 2022 0:00

Nieuwdorp 1 – Veere 1 4-3
“We hebben er hard voor moeten vechten” en “dit geeft moed voor de wedstrijden die komen”; aldus trainer Perry Snoep na afloop van deze krankzinnige wedstrijd.
Het begon allemaal heel voorspoedig; na 23 minuten was het al 3-0 voor Nieuwdorp door doelpunten van Teun Rentmeester, Nino de Jonge( na een schitterende assist van Rody Wolse) en Stefan vd Klooster. Ook werd er nog een doelpunt van Pieter de Vos afgekeurd.

Er leek geen vuiltje aan de lucht. Verdedigend zat het met kopsterke spelers als Teun en Tim goed in elkaar en het middenveld werkte kei en kei hard om Veere het voetballen onmogelijk te maken. Toch sloop er een vleugje overmoed in de groen witte gelederen hetgeen resulteerde in 3-1 door Veere speler Nabil Azzanagi. Dat was ook de ruststand.

Na de rust een zelfde spelbeeld. Nieuwdorp de wat betere ploeg; weinig doelgevaar: het spel speelde zich vooral op het middenveld af. Toch was het Veere speler Cores Siwabessy die de spanning in de 75e minuut terug bracht en toen in de 85e minuut Michael Strenk voor 3-3 zorgde was het billen knijpen voor iedereen die Nieuwdorp een warm hart toe draagt.

Gelukkig zat het deze keer een keertje mee. De ontlading in blesssure tijd was dan ook enorm. Man of the Match Rody Wolse ging alleen op de keeper af en op zijn schot vanaf 18 meter liet de Veere keeper kansloos. Twee minuten later floot de scheidsrechter af en was Nieuwdorp 3 punten rijker.

Voorwaar een schitterend resultaat. Wellicht geeft het de nodige moed om volgende week tegen Bevelanders dit kunststukje te herhalen.

Zeker is wel dat deze 3 punten op een cruciaal moment komen. Ook Zaamslag schoot met een 4-0 overwinnning uit zijn slof. Goes verloor van Lebo dat daardoor weer wat geruster aan de volgende wedstrijden kan beginnen.

De stand onderin is:

9e: Veere 17 gespeeld 19 punten

10e: Lewedorpse Boys 17 gespeeld 17 punten

11e: Noormannen 16 gespeeld 12 punten

12e: Zaamslag 16 gespeeld 10 punten

13e: Goes 17 gespeeld 10 punten

14e: Nieuwdorp 17 gespeeld 8 punten.