Vermakelijke polderderby onbeslist

3 april 2022 13:00

Het duel tussen VV Lewedorpse Boys en SV Nieuwdorp was, zeker voor de neutrale toeschouwer, een vermakelijk duel. De doelpunten werden eerlijk verdeeld, 2-2 was de eindstand.

Over de hele wedstrijd gezien had de thuisploeg het meeste balbezit en de beste kansen, maar Nieuwdorp deed wat het kon en verdedigde stug.

Aanvallend deed Nieuwdorp zijn best, maar Lewedorpse Boys verstoorde regelmatig de opbouw. Toch was het Nieuwdorp dat op een 0-1 voorsprong kwam. Rody Wolse was na een half uur spelen de doelpuntenmaker.

Lewedorpse Boys ging na deze treffer op jacht naar de gelijkmaker. In het laatste kwartier voor het rustsignaal kwam die er dan ook. Het werd 1-1 door Julian Zuurmond.

Maar in de rust smaakte de thee in het kleedkamer van Nieuwdorp het lekkerst. Het was Nino de Jonge die op slag van rust Nieuwdorp op een 1-2 voorsprong zette.

Na de thee bleef deze wedstrijd vermakelijk. Lebo drong meer en meer aan, kreeg ook meerdere kansen, terwijl Nieuwdorp hard werkend in de verdediging op de been bleef.

In de 75e minuut was het Lebo speler Wesley Sarioen die de 2-2 maakte en zo toch nog één punt voor zijn ploeg binnen sleepte.

In het laatste kwartier van de wedstrijd probeerde Lebo wanhopig nog de winnende treffer te scoren, maar met vallen en opstaan hield Nieuwdorp stand. Zo eindigde deze editie van een vermakelijk polderderby met een 2-2 stand, waarmee de thuisploeg iets minder tevreden mee was dan buurman Nieuwdorp.

Foto's en verslag René v/d Vliet