Noormannen 1 - SV Nieuwdorp 1

20 maart 2022 19:45

Een echte zes punten wedstrijd die helaas voor Nieuwdorp niet het gewenste resultaat bracht.

Na het uitstapje op het middenveld van vorige week was Teun weer terug op zijn vertrouwde stekje en vormde samen met Jerzi als vanouds het centrale duo. De opvallendste keuze van trainer Perry was m.i. het feit dat Rick de Vos als een soort manus van alles de hele rechter kant moest belopen.

De wedstrijd begint voor Nieuwdorp redelijk hoopgevend. Nieuwdorp was meer aan de bal en uw verslaggever kon het eerste kwartier zeker een schot of vijf binnen de palen noteren. Keeper Bas Rijkeboer van Noormannen redde bekwaam en was zeker met hoge voorzetten goed op dreef.

Dit spelbeeld duurde eigenlijk de hele 1e helft. Nieuwdorp vooral met schoten (waaronder een enorme pegel van Stefan vd Klooster) en spel hervattingen dreigend maar geen succes.

De Noormannen kon daar twee dotten van kansen tegenover stellen die beide door goed keeperswerk van Dilian Vink te niet gedaan werden.

De Noormannen kwamen na de rust goed uit de kleedkamer. In de 50e minuut krulde Emile Minderhoud een vrije trap van een meter of 18 in de hoek 1-0.

Nieuwdorp moest nu komen en deed dat ook. Stefan kopieerde zijn pegel van voor de rust in de 65e minuut maar ook nu was Rijkeboer weer te winnaar.

In de 77e en 82e minuut maakte Dylan Maljers met 2 doelpunten een einde aan alle Nieuwdorpse illusies.

Het verschil met Noormannen en de “veilige” 11e plaats is nu 5 punten. Goes en Zaamslag speelden beiden gelijk zijn zeker nog binnen bereik. Of dat zal lukken? De tijd zal het leren.

Dinsdag a.s. staat de uitwedstrijd tegen Bevelanders op het programma; zaterdag 26/3 thuis tegen Dauwendaele en dan uit naar Lewedorpse Boys.

Wg. Peter de Vos