Nieuwdorp 1 – VCK 1 0-8

1 maart 2022 10:00

Een wedstrijd om snel te vergeten. VCK met als trainers Huib en Aloys Meerman was op alle fronten beter.

Na 8 minuten liepen Teun en Dilian tegen elkaar aan; het gevolg was dat Dilian de bal losliet en VCK speler Dig Besuijen simpel de bal in kon tikken.

Even later ( 13e minuut) was het weer prijs. Slecht ingrijpen in ons linker verdedigingsblok leverde balverlies op en was het Jesper Harinck die de 0-2 aan tekende.

Toen het een minuut of 5 later 0-3 werd door Daan Hokker was de wedstrijd eigenlijk al beslist.

Nieuwdorp kon daar weinig tegen over stellen. Veel combinaties mislukten; het gevaar kwam vooral uit spelhervattingen.

Het duurde tot de 30e minuut voordat we onze eerste gevaarlijke actie voor het VCK doel konden registreren. Een goed genomen corner werd goed terug gekopt door Teun maar leverde helaas niets op.

Op slag van rust werd het ook nog 0-4; wederom was het Jesper Harinck die de trekker over haalde.

Na de rust een zelfde spelbeeld. Nieuwdorp gaf wel wat meer tegenstand maar kon niet echt een vuist maken. Lange tijd bleef de 0-4 op het score bord staan.

Pas rond de 75e minuut werd het 0-5 en 0-6. Beide doelpunten door Ton Hillebrand; de laatste door een penalty vanwege een overtreding van Teun ( = rode kaart).

Met 10 man werd de laatste 12 minuten uitgespeeld. In de absolute slotfase scoorden Mats Francke en Daley de Nooijer .

Gelukkig waren de resultaten op de andere velden voor Nieuwdorp nog vrij gunstig. De concurrenten ( Noormannen, Goes en Zaamslag) verloren ook zodat de onderlinge verhoudingen onderin hetzelfde bleven.

Volgende week uit naar het verrassend goed draaiende Bevelanders; daarna op dinsdag 8 maart door de weeks de inhaalwedstrijd thuis tegen Patrijzen.

wg. Peter