Nieuwdorp - Zeelandia Middelburg 1-3

13 februari 2022 11:15

Verdienstelijk; maar ook “as….”

Zeelandia Middelburg was vorige week kampioen geworden van de 1e periode en bij een overwinning op Nieuwdorp zouden ze ook de leiding in de ranglijst van Luctor Heinkenszand en VCK overnemen..

De Nieuwdorpse verwachtingen waren dan ook niet erg hoog gespannen. Met 3 punten op een gedeeld laatste plaats moesten we geen al te “grote broek aantrekken”..

Trainer Perry had de middag de beschikking over 13 min of meer fitte spelers. Nog zonder Janick, Kevin, Bart, Arjan, Remy. Rick en Tim waren ook niet fit.

Met een versterkt midden veld (Pieter de Vos, Jasper Blok, Julian Lambregste en Rody Wolse) werd Zeelandia Middelburg deze middag verdienstelijk bestreden.

Achterin met centraal Teun Rentmeester en Jerzi Traas en op de flanken Jurian Hage en Roderiek Gaakeer werd geen kansen weggeven.

Onder leiding van de goed leidende Rinus Struik kwam Nieuwdorp ongelukkig en onverdiend op achterstand. Een van richting veranderd schot van Niels Luteijn verdween buiten het bereik van de goed keepende  Dilian Vink in de 13e minuut in ons doel.

Gelukkig was deze achterstand van korte duur; vanaf de aftrap kwam de bal bij Stefan vd Klooster die van ongeveer 20 meter de door de zon gehinderde keeper van Zld Mb het nakijken gaf.

Daarna ontspon zich een pot voetbal die we niet lang zullen herinneren. De hoogtepunten waren zeldzaam. Zeelandia Middelburg was wel wat beter maar met hard werken van de onzen bleef het gelijk.

Het was dan ook jammer dat we vlak voor rust toch met 1-2 achter kwamen. Milan Jansen van Galen was de doelpunten maker.

Na de rust hetzelfde spelbeeld. Nieuwdorp wat minder aan de bal gaf weinig ruimte weg. Zld Mburg had daar best veel moeite mee.

In de 58e minuut werd het 1-2 en even dachten we dat de wedstrijd gespeeld was.

Toch niet dus.. Omdat “as verbrande turf is” en niet telt zullen we het nooit weten maar zo +/- de 70e minuut ontfutselde Nino de bal aan een Middelburgse verdediger en ging allen op de keeper af. Helaas voor iedereen met een groen witte Nieuwdorp bril treuzelde hij te lang en ging deze mooie kans verloren.

A(l)s deze kans de 2-2 opgeleverd had was er wellicht een grote verrassing uit de bus gekomen. Nu niet: Zld Mburg bleef op voorsprong en toen de laatste minuut een slecht genomen vrije trap een directe doelkans opleverde (ook nu weer verzilverd door Milan Jansen van Galen) en 1-3 opleverde was de nederlaag een feit.

Al met al: complimenten voor de ploeg die met hard werken één van de kampioenskandidaten deze middag bijna de  das omdeed. Dat geeft de burger moed voor de komende wedstrijden. Eerst buurman Patrijzen uit ( 19/2); daarna VCK thuis (26/2).

Grt. Peter.

NB..

Nino werd in de loop van de 2e helft vervangen door Job en Arne kwam nog in de plaats van Stefan.